Happy Monday 🙂 🙂
Kali ini, Eksporter menanyakan tentang pembayaran untuk barang yang siap dikirim. Kebetulan pembeli adalah Importer baru. Jadi, berikan informasi secara detil barang yang siap dikirim. Dan, jangan lupa untuk mengingatkan tentang kebijaksanaaan perusahaan eksporter mengenai waktu pembayarannya.
Contoh sederhana seperti berikut ini 🙂
RE : Finish Date of Proforma Invoice No …
Dear Mr. Ray,
Through this letter, we would like to inform you the finish date of your orders as follow :
P.I No. Quantity Finish Date
000 xxx pcs 15/Feb/16
1111 yyy pcs 16/Feb/16
Therefore, as per our company’s policy, we need your favor to transfer the payment (ex : 6 days ) before the delivery date.
Below the detailed calculation of your payment :
Total amount of PI … $ xx,xxx.xx
DP of PI no … (Paid 2/Jan/16) $ x,xxx.xx –
Outstanding Payment $ xx,xxx.xx
Thank you for your cooperation and awating your quick reply.
Best regards,
Tarina
kak.. gag pernah di update lagi 😦
post kakak membantu sekali buat saya bagaimana komunikasi dengan customer by email